ComCERT zakończył realizację koncepcji SOC w dużym polskim banku. W ramach usługi ComCERT zrealizował następujące prace:
- Analiza stanu bieżącego (audyt zgodnie z metodyką SUOPT)
- Określenie optymalnego stanu docelowego (zgodnie z metodyką ComCERT)
- Określenie stopnia dojrzałości i analiza luki
- Określenie planu działań i prac wdrożeniowych, w tym harmonogram wdrożenia SOC w Banku
- Określenie szacowanych kosztów wdrożenia, w tym uwzględnienie niezbędnej infrastruktury, zasobów ludzkich, model organizacyjny, kompetencji pracowników.
- Określenia sposobu i kosztów funkcjonowania SOC w przyszłości, w kilku kolejnych modelach w związku z rozwojem Banku.
Wynikiem pracy ComCERT było stworzenie trzech raportów: audytowego, doradczego i koncepcyjnego. W raportach tych ComCERT szczegółowo przedstawił kompleksowy obraz dochodzenia do docelowego, optymalnego dla Banku SOC-u, zarówno pod kątem organizacyjnym, procesowym, jak i finansowym oraz w zgodności z wymogami instytucji nadzorujących pracę Banku.
Raporty zawierały wiele załączników określających szczegółowo koszty, zakresy obowiązków pracowników na poszczególnych stanowiskach itp.